sábado, 9 de mayo de 2020

LIBELIÑAS - C. Naturais

INVERTEBRADOS


















Na páx. 15 temos a clasificación e características dos invertebrados. 
Dentro dos Artrópodos, imos observar un insecto moi peculiar chamado libeliña, nalgúns lugares chámanlle helicóptero. Os galegos chamamos Cabaliño do demo, tanto as grandes libélulas que chamamos Libeliñas, como as pequenas libélulas que lles chamamos Gaiteiros.    
 

Le os datos curiosos e logo contesta as preguntas na libreta:
1- Que diferenza hai entre o Cabaliño do demo e a Libeliña?
2- Que quere dicir "ollo composto"?
3- Que comen?
4- Como voan para ligar? Eque pasa se outro macho aparece cando están intentando ligar?
5- Que simbolizan en Xapón as libeliñas?
6- Como respiran?
Datos curiosos das libeliñas...
➤1- As libeliñas teñen unhas fortes mandíbulas, con elas son capaces de triturar as súas presas. Hai moitas variedades de diferentes cores e tamaños. Por exemplo o Cabaliño do demo mantén as súas ás pechadas sobre o seu corpo; mentres que as libeliñas manteñen as súas ás extendidas cando están en reposo...
Comparación entre un caballito del diablo (Zygoptera) (izquierda) y una libélula (Anisoptera). Especies son (izquierda) Calopterux splendens y (derecha) Aeshna affinis.
➤2- Excelente visión: Teñen grandes ollos compostos, son moi grandes en comparación co seu corpo. A maioría dos insectos tamén teñen ollos compostos; cada ollo das libeliñas ten 30.000 pequenos ollos, isto quere dicir que ven coma se fora a través de miles de pequenas televisións onde en cada unha delas aparece unha parte da imaxe total. Isto fai que teñan unha excelente visión panorámica.
 Super-visión de la libélula | PSICOLOGÍA FISIOLÓGICA
➤3- A súa forma de voar é moi especial e das máis rápidas: poden chegar aos 30km por hora. Aceleran con facilidade, poden pararse en seco nun sitio, xirar, subir, baixar, como se fosen helicópteros...fan cousas que ningún outro insecto voador pode facer.

Teñen dúas maneiras de voar: unha para cazar e outra para "ligar"...

Cando cazan (1) voan pola veira dos ríos onde viven e fan bucles en busca das presas: insectos pequenos como mosquitos, moscas, formigas, polillas, etc. Atrápanps en pleno voo coas súas patas e os trituran coas súas mandíbulas. Cando as vemos que se moven en círculos(2), son machos que defenden o seu territorio e atraen coas súas cores ás femias. por suposto se outro macho aparece por alí hai pelea e o que perde tense que marchar. Se consegue "ligar" a unha femia xúntanse dun xeito moi peculiar. 
Pin en corazones
➤4- En Xapón son un símbolo de poder, de axilidade e de victoria. 
Son moi queridas, por iso aparecen en moitas obras de arte e adornos, 
igual que as mariposas e os paxaros. Neste casco dun guerreiro samurai podémolas ver estampadas en ouro...Que preciosidade!
Armadura de la distanía Tokugawa en la cual se pueden apreciar estampados de libélulas.


















➤5- Respiran polo cu...Aínda que faga moita gracia, é certo, as súas branquias
 atópanse ao final do abdomen. Impulsan a auga ata o final do abdomen e alí
 fan un intercambio de gases, collen o osíxeno para respirar e de paso, ao expulsar 
a auga collen impulso como un misil para desprazarse.
6- Son animais ancestrais: Moito antes de que os dinosaurios apareceran
 na Terra, as libeliñas xa voaban polo ceo. A simple vista eran igualiñas pero
 moito máis grandes, podían chegar a medir máis de 72cm de punta a punta das ás.


Reconstrucción de Meganeuropsis, el mayor insecto que haya sobrevolado el Planeta, y precursor de los Odonatos actuales.










Debuxo dun Meganeuropsis, o maior insecto que voara no planeta, 
o precursor das libeliñas actuais.
Pulido Manual de insectos fósiles de libélula ámbar hermoso ...
Fósiles de libeliñas

Fontes: A información foi sacada de... 
https://libelinhasdegalicia.blogspot.com/
https://www.animalesnormales.com/libelulas/libelulas.html 



viernes, 8 de mayo de 2020

TIPOS DE MAPAS - REPASO C. SOCIAIS

Escribe na libreta contestando ás preguntas sobre os mapas 1, 2 e 3:
a) Que tipo de mapa é o Mapa1?....................
b) Que tipo de mapa é o Mapa 2?...................
c) Que tipo de mapa é o Mapa 3?....................
d) Que tipo de mapa é o Mapa 4?....................
e) De que informa o Mapa 4?...........................


Mapa 1
                                                                        Mapa 2
                                                                          Mapa 3

                                            Mapa 4

                                                      Mapas tematicos de Galicia

Cómic 3 - Paso a paso

PASOS PARA REALIZAR UN CÓMIC
➤1º- Escogemos personajes, un lugar y pensamos una historia.
➤2º- Dividimos el papel en cuatro partes (pueden ser más y en el sentido que tú quieras)...
➤3º- Comenzamos a dibujar con el lápiz muy suavemente porque iremos borrando para perfeccionar. Acuérdate que las viñetas comienzan de izquierda a derecha y de arriba a abajo... Colocamos nuestros personajes dejando espacio suficiente para escribir en los globos. Escribid el texto en cada globo o bocadillo (no os olvidéis de los signos de puntuación adecuados en cada caso: ¡!¿?). Cuenta la historia en tono divertido y teniendo en cuenta los tipos de globos...
 
 

➤4º- Repasad con boli o rotulador el contorno del lápiz y colorear...
 

➤5º- Ya está listo vuestro cómic, solo falta ponerle un título y firmarlo, puesto que tú eres el autor...
"ATACANDO A COVID"  











Intentadlo en vuestra libreta escribiendo textos en cada globo.


jueves, 7 de mayo de 2020

Cómic 2

Lembrade o cómic "A illa remeira". Fixádevos ben nos debuxos e nos bocadillos ou globos...
Repasa os tipos de globos ou bocadillos no cadro azul da páx.108...

Contesta na túa libtreta:
➤1- En que viñeta aparece o primeiro globo de berrar? (Lembra que empezamos a contalas de arriba a baixo e de esquerda a dereita coma a orde de lectura)
➤2-Dos tres tipos de globos do cadro azul, cal non aparece no cómic "A illa remeira"'
➤3- Le o cadro da páx. 109, fíxate que as onomatopeias escríbense con maiúsculas e rematan cun signo de exclamación. Como escribirías ti as seguintes onomatopeias?:
a) Ladrido dun can.............................................
b) Campá dunha igrexa.....................................
c) Disparo dunha escopeta.................................
d) Serea dun coche da policía.............................
e) O son dun helicóptero.....................................
   

RETOS DIVERTIDOS


CÓMIC 1

➤Lee el cuadro azul y realiza en la libreta el ejercicio 1:
1 ➤En cada viñeta(1,2,3 y 4): ¿Qué texto le correspondería (a, b o c) en los bocadillos o globos blancos?
2 ➤Ahora escribe esta historia como si fuera un cuento. Podría empezar así: Una vez, un águila cayó en la trampa de un labrador, pero un día el bueno labrador pensó......
3➤ ¿Qué título le pondrías?

viernes, 1 de mayo de 2020

VÍDEOS 7ª SEMANA DENDE CASA

REPASO LENGUA (Martes 5): Continúa un microcuento…“Un objeto especial”

Escribidlo en la libreta y el miércoles se lo leéis a vuestros compañeros en la videollamada de las 12:30. Recordad que ha de ser breve.


REPASO MATEMÁTICAS (Martes 5):  Tema-2 libro digital, pág.27, ejercicio 7 y EMPRENDER




REPASO C. SOCIAIS (Martes 5): Repaso Tema 3, Ler páx. 50 e 55  “Rotación e Translación da Terra”. Ver o vídeo e contestade ás preguntas:


1- Canto tarda a Terra en dar unha volta completa sobre si mesma?

2- E arredor do Sol, canto tarda?
3- Por que temos estacións?
4- Por que fai máis calor no verán?
5- Que quere dicir ano bisiesto?

6- Que mes ten un día máis no ano bisesto?

REPASO C. NATURAIS (Martes 5): Repasade na páx. 52 e 53 as "Etapas da vida".
Seguindo os pasos do power point creado pola profe Gema, intentade facer un Lapbook con fotos vosas: de cando érades un bebé, foto actual e fotos dos vosos familiares que representen as disintas etapas da vida.(Se non tedes fotos podedes facer debuxos e comentade as diferentes etapas). Facédelo con calma ao longo da semana, completádeo e rematádeo o venres se queredes cos nomes dos familiares, anotacións e adornos que queirades).

REPASO LENGUA (Miércoles 6): Ver el vídeo y contestad a las preguntas:
1- Primero descríbelo con características, colores, tamaño, etc...
2- De qué animal se trata?
3- ¿Qué está haciendo?
4- ¿Para qué crees que lo está haciendo?
5-¿A dónde crees que lo llevará?
6- Investiga un poco: Relaciona esa actividad con la estación del año en la que estamos ¿Por qué crees que lo hacen en esta época del año?
REPASO MATEMÁTICAS (Miércoles 6): Repaso Tema 7, pág.107, ejercicios 8 y 9
Escoged una tabla y a jugarrrr…

VALORES (Miércoles): Ver el vídeo y contestad: ¿Qué conclusión sacáis?
REPASO GALEGO (Mércores 6): Lectura comprensiva: “Curiosidades sobre as vacas”
  Contestade na libreta:
1- Que quere dicir “rumiar”?
2- A parte das vacas, que outros rumiantes coñeces?
3- De que se alimenta unha vaca?
4- Que quere dicir que as vacas sexan animais gregarios?
5- Se tiveras unha vaca, que nome lle poñerías?
6- Que quere dicir o refrán: “Amiguiños sí, pero a vaquiña polo que vale”
PLÁSTICA (Venres 8):

Proposta 1: Como debuxar unha vaca paso a paso:
➤Proposta 2: Como meter unha vaca nun bote?...





REPASO C. SOCIAIS (Venres 8): Ler páx. 55 “Por que hai estacións?” E contesta na libreta: Segundo a ilustración desa páxina, indica o comezo e o final da primavera no hemisferio norte.




E como estes días falamos de "vacas" podedes escoitar ao grupo galego “Devacas” con esta

fermosa canción con panderetas: